Další odkazy

Nenechte si ujít!

Tohle všechno jsme tu napsaly

Zkáza z nebes

Snoubení tmou - Leona Škodová

Hříšníci - Marie A. Gregorová (ambra)

Facebook

Kdo sem chodí?

Flag Counter

/gallery/Dv%C4%9B%20jizvy-kol%C3%A1%C5%BE-mini.jpg

39. MRTVÁ I ŽIVÁ / ANI TŘI STA LET

Dirk a Vrag konečně proti sobě, jako dva soupeři, dva nesmiřitelní rivalové. Ke slovu přijde i Vragův karver.

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Cathlin

18)  Cathlin (27.07.2013 09:26)

Většina lidi je nenajde, hani. Ja je hledám skrz jeho životní kříž.

Cathlin

17)  Cathlin (26.07.2013 17:57)

Hani, ano, Vrag má svá slabá místa. Jako každý. A jestli jsou dost slabá, to uvidíš....
A.... natolik Vraga neznám, abych dovedla říct, jestli Sarinu miloval nebo jen vlastnil. Ale od začátku si myslím, že ji jen vlastnil. Je to egoista nejhrubšího zrna. Přesto i on má dost mých sympatií.
A Vragova nenávist je jednoznačně vedena proti Dirkovi. S Králem spolupracuje, Dirka bytostně nesnáší. Jeho vidí, jak důvod všech svých problémů. Celé té mizérie jeho života.

DarkMoon

16)  DarkMoon (10.09.2012 18:11)

Cathlin, bodejť by tu nebylo tolik citací, když to je tak skvěle napsaný :D A to jsem se ještě držela, jinak bych to musela zkopčit skoro celý ;) :D
Hmm právě. A nemohl by Vrag zkusit místo toho třeba mlátit do figuríny, nebo tak něco? :D Asi ne, co :p No jo...
Skulinky by byly? :D Super! Akorát ehm nevím, jestli se neraduju předčasně Jaaj na houpačku? Ou, ou, ou co si mám pod tím představit? :D

Cathlin

15)  Cathlin (10.09.2012 10:16)

DM: V pátek jsem na tenhle už nestihla odpovědět a celý víkend jsem se takřka nedostala k počítači. Ale už jsem tu!!!
Sakra, to tu máme ale citací!!! :) :) :)
A víš, jak moc jsem ráda, že se ti podařilo vidět Vraga "celkově", jak píšeš? Ano, i on má své důvody ke všemu, a i on je taky jen člověk, de facto obyčejnej chlap, kterej chce to samý, co všichni ostatní. A ani on to vůbec neměl lehký. Dirk za to sice tak moc nemůže, svůj život si zpackal sám, ale tím spíš potřebuje upustit páru a hořkost... a Dirk je jediný logický cíl...
Skulinka??? Mno... Skulinky by byly. A hlavně se připrav na pěknou houpačku. Ať se ti pak netočí hlava! ;)

DarkMoon

14)  DarkMoon (08.09.2012 15:43)

"Ale kolik síly je v sobě člověk schopen najít? Vždy přesně tolik, kolik je potřeba? Kde jsou limity, za které se dál už jít nedá?"
"Corinne byla stále stejná, neměnná kráska, ztuhlá v čase, bez života, téměř bez vědomí. Tohle byla smrt v přímém přenosu. Smrt, která nikdy nepřijde. A umíral jsem s ní, den po dni, celá desetiletí."
"Tohle už nebyla ona. To byla bestie bez srdce, bez slitování. Posedlá hrubá bestie, toužící jen po jediném. Dokonale patřila do svého světa. Dokonce i hlas se jí změnil, i její vlasy. Už roky byly krátké, černé, odstávající od její hlavy, rámující její bezcitný výraz."

"Nestála o mě. Už věčnost mě přehlížela. A já tu přesto stále ještě byl. Pohlcený tím světem stejně jako ona. Dost možná jsem tušil, že kdybych odešel, přiznal bych tím sám sobě, že nezbylo nic. Ani naděje, prostě nic. Všechno to, za co jsem bojoval, zemřelo."

"Ano, chtěl jsem jí kdysi zachránit život a to bylo to jediné, co jsem dokázal. Stále ještě tu byla. Ale dost možná už zapomněla i svoje vlastní jméno. Všichni jí říkali Ryn. Divoká Ryn. Byla jednou z těch, kteří tvořili to nejdrsnější jádro, hned po boku ostatních postav, mezi kterými vládlo jen opravdu váhavé příměří. Kdyby jeden nepotřeboval druhého ke zvýšení své vlastní síly, neváhali by bojovat na život a na smrt o tu trochu síly, kterou každý z nich někde nakradl a z které žil. Zůstal by ten nejsilnější."

Sakra, dobře, teď, tohle... vážně se mi nelíbí, že tohle:
"Ne, tohle už nebyla Corinne. Ačkoliv tu pořád byla, mrtvá i živá zároveň."
Má vážně důvod se opakovat u obojího.

„Já – to – neudělám. Neodsoudím Corinne do pekla, ne-za-bi-ju ji. Ne jako ty jsi zabil Sarinu, ačkoliv jsi ji údajně miloval. Nejsi víc než primitivní zvíře. V tom se ti ani zdaleka nevyrovnám.“
dálo se mi to, nebo se ještě dneska svíjel bolestí? Tohle nebyl vztek, to bylo… utrpení.
Jooo, tak poprvé se mi tady daří dívat se na Vraga a vidět ho tak nějak "celkově" či jak to říct... Nedivím se, že takhle vylítnul. A pořád čekám, čekám, doufám, že se najde ještě nějaká jiná skulinka :p No jo, já už musím končit, máme sraz od školy a už teď jdu pozdě :D :D Ale každopádně se těším, až si najdu zase chvilku času a ponořím se do čtení ;)

Marvi

13)  Marvi (03.09.2012 13:54)

Já ti věřím, že tě to baví, vidět kam se ubírá moje mysl... Střílím naslepo a úplně špatně :D :D :D

Cathlin

12)  Cathlin (03.09.2012 13:26)

Marvi, ne, Corinne není na nikoho napojená. Jen zkrátka má svůj umělý svět, který jí nedovolí vnímat nic, co do něj nepatří. Věří, že druhá jizva je jen otázka času a maluje si světlou budoucnost.
Nechceš odhadovat? Ne??? Vidíš a mě odhadování docela baví... ;)

Marvi

11)  Marvi (03.09.2012 13:05)

Ty kresby no jako by ona byla na něj napojená, nebo je to jen shoda náhod? Vrtá mi to hlavou to je pravda.
No a Vrag? Ten je opravdu zlomený, není se co divit, že začal útočit, v jednom má ale Dirk pravdu, nemůže jednat proti vůli Krále, která je??? No to ví asi jenom sám Král...
Radši si ani netroufám odhadovat co bude dál, protože na to nemám sílu...

Cathlin

10)  Cathlin (21.08.2012 15:49)

Proboha, FANNY!!!!
První dojem, když jsem si dnes otevřela komentáře pod kapitolou: snad mě šálí zrak! Ten komentář je tak dlouhý, že se mi ani nevejde na výšku monitoru!!! A TEN OBSAH!!!!
Ano, připodobnění k rodiči a dítěti, které ještě neví, jak krutý je svět... přesné.
A že jsi pocítila alespoň nějaké sympatie k Vragovi? Ani se ti nedivím a vlastně jsem ráda. I jeho je možné pochopit, nejenom Dirk svůj kříž.
Oddanost a bolestná láska - nadlidský výkon. Ano, máš pravdu. Nevíš, kolikrát jsem už přemýšlela nad tím, jestli by tohle skutečně mohl někdo dokázat. Možná jsem nenapravitelný idealista, ale věřím, že ano...
A ano, máš pravdu. Vždy existuje třetí cesta a bylo jen na mně, co pro ně nakonec vyberu. Samozřejmě, že pro autora vždycky existuje způsob, jak v příběhu zařídit nečekaný zvrat. Třeba i tady. Co nakonec bude, uvidíš sama. Ale mohu jen říct - ne, já to nemusela rozhodovat tak, jako Dirk. Pokud jsem nějaké rozhodnutí učinit musela, netýkalo se mě, ale jeho. Týkalo by se jen mého příběhu. Ani zdaleka mi nehrozí, že bych si musela projít tím, čím Dirk. A abych pravdu řekla, doufám, že nikdy nic podobného nebudu muset prožít.
Jsem ráda, že píšeš, že tahle kapitola na tebe zatím zapůsobila nejsilněji. :) :) :) I podle mě je tahle kapitola zatím nejsilnější. Ale věřím, že přijdou další, ještě silnější. Protože nyní to bude... jízda dolů, pořádně rychlá, tohle byl jen start.
Tak se těším na tvé další dojmy a děkuju!!!

Fanny

9)  Fanny (21.08.2012 14:32)

Cor a Dirk. Jako rodič a malé bezstarostné dítě. Tak malé, že vidí jen to hezké. Tak malé, že ještě nedokáže lhát a opravdu žije ve svém bezstarostném světě. Cor teď má svůj svět.
Jen těžko jsem sbíral odvahu k tomu podívat se na další z kreseb.
A Dirk jako rodič, který ví, že jí bude muset vzít iluze. A bohužel v naší situaci víc než to.

Mocná hudba, syrové šílenství jich obou a přesto tak dokonale promyšlené!!! Oba mají vlastní prostředky a nevím jestli se něco takového někdy stane, teď poprvé a nejspíš i naposled jsem byla schopná k němu necítit nenávist a snad... Snad cítit i sympatie, byť tak minimální, že to méně asi ani nejde.

Podíval jsem se na ni a přikývl. Naučím, Corinne. Jistě, že naučím.
Dvě jizvy, karver, blesky. Tak blízko a tak daleko.

Tohle byla smrt v přímém přenosu. Smrt, která nikdy nepřijde.
Smrt, která nikdy nepřijde. To je děsivé. Moc. Ale Dirkova láska. I přese všechno je to tak silné a nepředstavitelné. Snad proto už nemá sil na jiné emoce. Protože ta oddanost a bolestná láska ke Cor... Už to je výkon všech lidských i nelidských sil...

Nestála o mě. Už věčnost mě přehlížela. A já tu přesto stále ještě byl. Pohlcený tím světem stejně jako ona. Dost možná jsem tušil, že kdybych odešel, přiznal bych tím sám sobě, že nezbylo nic. Ani naděje, prostě nic. Všechno to, za co jsem bojoval, zemřelo.

Protože tohle už nebyla Corinne, navzdory tomu, že tu stále byla, mrtvá i živá zároveň.
Ne, tohle už nebyla Corinne. Ačkoliv tu pořád byla, mrtvá i živá zároveň.
Sice jsem řekla, co bych vybrala já, ale rozhodně nefandím ani jedné variantě pro ně. A tak... Napadá mě... Možná se mýlím, ale nejsem si jistá jestli by se kdokoli dobrovolně rozhodl a jestli je tu někdo, kdo to rozhodnout musel, jsi to ty... Což mě přivádí na myšlenku, že ale právě i ty jako jediná máš i jinou možnost na rozdíl od nás všech. Najít jinou možnost, jinou alternativu, jinou budoucnost. Že by se opravdu naskytla jiná možnost? Že to nakonec bude trochu - anebo možná hodně - jinak, než to zatím vypadá? Než kam to směřuje???

Přece jenom je něco, co nemůžeš. Je to jednoduchý jako základní počty - kdybys mohl, dávno bys to udělal, neobtěžoval by ses tímhle vším,“
Dirk to nikdy nevzdá a snad si tím víc neuškodí...
„Opatrně,“ zasyčel jsem. „Zabít mě taky nesmíš, jestli se nemýlím.“
Překročil mez, tím se si jistá...

Troufám si říct, že tohle byla asi ta nejpůsobivější část celých dvou jizev. Nejmocnější určitě a hudba tomu dodala mnohé. Nedokážu tomu k tomu nic víc říct, ten dojem příliš silný, jako blesk, oheň a voda v jednom.

Cathlin

8)  Cathlin (20.08.2012 22:42)

Twilly, tedy to jsi mě zase dostala, překvapila a potěšila...
Team dolmera, jasně, myslím, že je to tedy dané. ;)
To, co Vrag Dirkovi ukazuje, to nejsou jen nějaké obrazy, to je skutečná alternativní budoucnost. Jedna z těch, které by D+C spolu mohli prožít. Je jich samozřejmě několik, nejspíš se to nedá spočítat, záleží na našich rozhodnutích, že ano. Ale Král z nich vybral dvě dle svého uvážení. A právě do nich dovolil Vragovi sahat. Do nich Vrag Dirka "bere".
Hele, mezi námi - ta s blesky se mi taky líbí. Ano... Ale i Corinne s karverem jako plnohodnotná aktivní ardenka...
Občas se mi zdá, že mezi jednou a druhou možností zase není takový rozdíl. Nakonec se stane to samé. Z Corinne nezbyde nic. Jen u dolmery to bude trvat dýl...
Jsem ráda, že se ti Bésame líbilo. Moje oblíbená... ;)

Twilly

7)  Twilly (20.08.2012 22:20)

Neskutečné, Kačenko. Jako první, mě udivuje (pořád udivuje!) ta tvoje plastičnost příběhu. Pak, když mám pokračovat, tak mě dostává Vragův projektor. Z něj mi pořád vychází, že jsem team Dolmera. Ani jedna z představ není taková, aby jeden žasnul. To ne. Ale umřít za živa, nebo změnit osobnost? Já myslím, že to první je prostě horší. Taky máš veliké plus, žeš konečně naznačila, jaký by byl život v Dolmeře. Doteď jsme měly možnost jenom dokonale spoznat její obyvatele.

A teď se vrátím k nejsilnějším vjemům téhle kapitoly. Byla to, samozřejmě, první část. Cor a její kresby. Nejvíc mě dostala ta s blesky. Byla tak živá. Tak nostradamovská a tak dechberoucí. Svým způsobem jsem už před pár kapitolama uvažovala o Vragovi a jeho projekcích. To, co ukazuje, by měla být budoucnost. Ale je to jenom obraz té budoucnosti? Nebo je to OPRAVDOVÁ alternativní budoucnost. Protože když ano, jestli to je jejich opravdová budoucnost, pak mě čtvrtka s blesky dostala ještě víc.

Poslední, a nemalé, děkuji, ti patří za výběr hudby. Konkrétně za Bésame mucho. Opravdu, skvělá muzička

Cathlin

6)  Cathlin (09.08.2012 21:39)

Ha, AMO, už je to zase tady. Zase se mi stahuje žaludek! Je možný že na mě ty, jako jediná, máš takový efekt??? Skrze tvé komenty opravdu cítím, jak je to drásající... Jak zvládneš to, co přijde? Už 40 bude jiná, ale od 41 to začne, další level... Mám dojem, že mě osobně přijedeš do Prahy zavraždit! Prosím, vyber nějaký humánní způsob!!!
Došlo i na kladívka!
Jo, trumfy... Já ti nevím.
To s těmi alby jsi popsala moc hezky. To je pěkná myšlenka.
Vrag a jeho pohrávání si s myšlenkami na Dirkovu potupu - jediné, co ti mohu říct, že i on má své hranice! Brzo uvidíš!
PS: 40 bude navíc opravdu dlouhá, má přes 6300 slov! (Obvykle mám tak kolem 3500). Navrhuji, aby sis ji přišla přečíst i samostatně. Nečekej na další, i tak budeš mít co dělat, to strávit... (Néééé, já tady nejsem, vůbec tady nejsem... prcháááám... Polož tu pánvičkuuuuu!!!)

AMO

5)  AMO (09.08.2012 21:03)

Každý máme svá fotoalba s minulostí a Corinne dělá ta svá o budoucnosti a ještě kreslená. O to víc to bolí. Nejen pocházky a naznačení, ale Vragovu filmografii nebo jejich spojení. Věř mi, že teču neustále. :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(
A co byla ta další představa... dvě prázné nádoby. Ona z něho udělá jen figurku. Z té silné lásky nezbyde nic... vlastně, pár obrázků.
Ta druhá... konečně dostávám své divoké zvíře. Už ne ustrašenou Cor, ale divokou a nespoutanou Ryn. A co tam dělá Dirk? Dolmeru ošálil, ale stejně o ní přišel.
A co ta třetí? Útok byl popsán nádherně. Od obou! Jeden smířený a současně podrobený, ale stále silný. A druhý? Odhodlaný a agresivní, ale stále se potácející s myšlenkou potupy a ponížení.
Tak mne napadá... nabídl Dirkovi, jak s ním zacházet. Dal mu proti sobě nějaké trumfy.

Cathlin

4)  Cathlin (07.08.2012 15:54)

Kati, :D , mno... ať je to jak chce, musím to podmiňovat slůvkem "pokud". Protože jen tak nebude jisté, co bude a co ne... B) B) B) Snažím se neprozrazovat, jak jen můžu!

KatkaB

3)  KatkaB (07.08.2012 15:45)

"Taky jsem přemýšlela, jestli jejich vztah mohl obě z těch budoucností vydržet... A zdá se, že toho opravdu do budoucna nezůstane mnoho, pokud by měla jedna nebo druhá varianta nastat..."
Cathlin, to trošku dýchá nadějí, že je z toho nějak vysekáš a nenecháš je skončit ani tak ani tak On se Dirk ke Králi na konec dostane a něco se pohne lepším směrem???
Jsem napnutá A vydržím, neboj ;)

Cathlin

2)  Cathlin (07.08.2012 14:30)

Kati, no, já doufám, že tě čtení stále ještě baví - vím, že je to dlouhé a kéž by to šlo rychleji, že ano! Jsem opravdu vděčná za tvou trpělivost a ráda, že se ti tahle kapitola tak líbila. Jo, taky ji mám ráda. ;)
Ano, s tvým mužem souhlasím. I když to nebývá nic moc, člověk v sobě dokáže najít spoustu sil, když musí. Ale i přesto tam nakonec ty hranice vyčerpání někde číhají.
Nákuk. :D Do maxima? Ano, dalo by se říct, že tohle byly jedny z nejhorších chvil, které Vrag Dirkovi mohl ukázat. Ale ačkoliv to Vrag tvrdil, nebyly to poslední z nejhorších. Ještě příště... Vrag se nebude zdráhat sáhnout kamkoliv do jejich budoucností.
Taky jsem přemýšlela, jestli jejich vztah mohl obě z těch budoucností vydržet... A zdá se, že toho opravdu do budoucna nezůstane mnoho, pokud by měla jedna nebo druhá varianta nastat...
Díky, Kati!!!

KatkaB

1)  KatkaB (07.08.2012 13:36)

Cathlin, to byla kapitolka jako víno

"Skryl jsem své rozpaky a svou bolest v políbení. Přitáhl jsem si ji blíž a políbil ji na čelo. Nemohla vidět, jak pevně jsem přitom sevřel oči."


"Pokud jsem měl věřit tomu, co nás čeká, tak tohle byl jen začátek. Měl jsem to zvládnout. A měl jsem to zvládnout s mnohem větším přehledem. Věděl jsem, že tohle ještě nic nebylo, ve srovnání s tím, co přijde. Ale kolik síly je v sobě člověk schopen najít? Vždy přesně tolik, kolik je potřeba? Kde jsou limity, za které se dál už jít nedá?"

Můj muž s oblibou říká "Vždycky když si myslíš, že už nemůžeš, tak ještě pořád můžeš." A má pravdu. Člověk toho vydrží hrozně moc. Zvlášť když se nevzdává a bojuje do posledních sil.

Dnešní nákuk do temné a chladné budoucnosti byl opravdu vystupňovaný do maxima. Dnes jako by ještě víc vystoupala na povrch ta pravda o tom, že obě dvě rozhodnutí znamenají pro Corinne ztrátu jí samotné. Ani jedna z "nových" Cor nebude ona. Už nikdy. Stále je pro mě ale chlad menší zlo. Dokonale jsi vysvětlila, Cath, jak vidí Dirk smrt jako vysvobození. Už vyhořeli oba. Ale nestává se to i jiným? Nezmění se jeden, druhý nebo oba, nevyšumí z jejich vztahu vášeň a láska, to hezké...?

Bitka s Vragem byla pořádně vyhrocená Dala sis s touhle kapitolkou mimořádně záležet, Cath Děkuju.

Hudba úžasná

1

>