Další odkazy

Nenechte si ujít!

Povídka Druhá šance od Alokin teď vyšla jako kniha!

Zkáza z nebes

Snoubení tmou - Leona Škodová

Hříšníci - Marie A. Gregorová (ambra)

Facebook

Kdo sem chodí?

Flag Counter

http://www.bez-hranic.cz/gallery/Albus%20001.jpg

Myšlenky s vůní tabáku

Co Gellert skrývá? Jaké jsou skutečně jeho názory a postoje?

Děkuji moc za komentáře, vážím si jich.

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Mata

18)  Mata (03.10.2015 18:15)

AnneCullen ani nevíš jak neuvěřitelně z duše mi mluvíš, a jak povznášející je to číst. Občas si se svými názory a postoji připadám sama proti všem obzvlášť v současné situaci...
Nevím co říct, snad jen AMEN!

17)  AnneCullen (03.10.2015 17:57)

Po pár letech jsem se vrátila k tvé povídce a neustále mě překvapuje její aktuálnost. Je zcela jisté, že historie má tendenci se opakovat - poněvadž lidé se nemění, mění se doba a technologie, ale lidé jsou prostě stejní. Stále vedou nesmyslné války o nesmyslné benefity a jako vždy to nejvíce odnesou lidé, kteří za nic nemohou. Ty samé šachové partie se stejnými destrukčními vzorci. Svět je příliš starý, než aby mohl být změněn. Nezbývá než dohrát předem ztracenou partii gigantických šachů s tolika hráči, kolik je národů, církví, barev pleti,... obětování pěšáků, jako by to byly skutečně jen figurky a ne lidské životy.
Proto jsou Gellertovy názory zcela pochopitelné, určitá skupina mu ublížila, tak svou nenávist směřuje na ni. Jenže člověk nesmí nikdy zapomínat, že nenajdou se dva lidé naprosto stejní. Na světě jsou zlí, stejně jako dobří, fanatičtí i rozumní, hloupí, moudří, společenští i uzavření... a tak dál. A stejně tak se nenajdou dva stejně zlí nebo moudří. A je úplně jednou, jestli je člověk té víry, národnosti, pohlaví, barvy pleti... nebo mudla. Všechny tyhle skupiny mají své. Jenže tohle svět nikdy nepochopí, stále se řídí - jak jsi psala - mlať co je odlišné. A dokud je svět ovládán silou, nemůže nastat mír. A také nikdy nenastane. Hlas rozumu bývá příliš tichý.

Mata

16)  Mata (07.09.2013 01:34)

Marti díky
Neboj, to by nebyli oni aby to nějak nevyřešili :D

DarkMoon

15)  DarkMoon (07.09.2013 00:15)

S názorem Gellerta/tebe vlastně souhlasím . Taky věřím v něco nad námi, a víra v cokoliv ve své podstatě není špatná, problém je právě se způsobem jejího vykládání, prosazování a s tím, jak s ní zachází církve, bohužel. Dost často tu také neplatí vzájemná tolerance, která by měla být samozřejmostí
(trochu mimo, ale miluju muzikál Galileo, kde se vlastně i tohle řeší )
Jestli bude muset Albus být od začátku školy doma, kdy se budou scházet?

Mata

14)  Mata (13.02.2013 01:53)

Jasně, s Mátou, k Mátě, bez Máty... nebo taky Mátoooo, kde j, kruci další kapitola?!;) Už mlčim...:D
To je pravda, jen nemusí mít nutně stejné názory, důležitá je hlavně tolerance. :)
Většinou to dělají méně zkušení mladší autoři, co jsem tedy vypozorovala. Ale není to pravidlem. Také už se s tím často nesetkávám.

Fanny

13)  Fanny (12.02.2013 16:27)

Máta? Takže "Máto" a podobně?
Tak, nemusí jít s novým stádem ovcí proti proudu, ale maličké odpíchnutí od přátel, či rodiny bývá třeba. Když je člověk sám a sám, málokdo si dokáže udržet svůj názor a pohled na věc.
Taky nekomentuju úplně vše, i když pokud čtu současně vydávané kapitoly, opravdu se snažím. Taky tyhle "vydírací autory" nemám ráda, ale abych pravdu řekla, u mnou sledovaných a čtených povídek s mi to nestalo už strašně dlouho.

Mata

12)  Mata (12.02.2013 01:27)

Fany díky moc za obsáhlý komentář.
Tak začnu od konce a představím se, jsem Máta (bohužel zdejší systém neumí čárky), jako ta peprná kytka a pod touto přezdívkou funguji i v reálném životě :D
Děkuji moc za názor. Máš pravdu, že být ovce je jednodušší, ale když člověk nejde sám proti proudu, nestává se opět ovcí už tím, že někoho následuje? (to nic jen slovíčkařím a občas děsně baví filosofovat)
Na jednu stranu, kdyby nebyly ovce, nebyly by ani individualisté... musí vždy být rovnováha, jedno bez druhého nemůže existovat. Když nebudou ovce, co bude?
Jestli si vyjedou na koni to už ostatně touto dobou víš. Aberforth rozumný? Možná jednou, ale teď rozhodně ne

Za sebe jako autora jsem vděčná za každý ohlas, vzhledem k tomu, že mé povídky nepatří k nejkomentovanějším. Jako čtenář se snažím nechávat komentáře, když čtu celou povídku tak alespoň pod poslední kapitolou, pokud čtu při zveřejňování tak se snažím pod každou, ale přiznávám, občas se nedaří. Někdy mě prostě nenapadne co napsat. Ale snažím se alespoň pod každou druhou - třetí kapitolou ozvat, že čtu a líbí, nelíbí, případně proč.
S kritikou mívám problém, často se k ní odhodlávám tak dlouho, že ji pak nezvládnu napsat, nebo je už neaktuální, ale učím se. Ale nikdy neútočím, nenapadám, snažím se neshazovat, spíš radím, vysvětluji.
Ale co z duše nesnáším jsou autoři, kteří vydírají komentáře stylem "jeslti nebude pod kapitolou 15 komentářů od různých čtenářů, nebude další" Takové povídky zásadně nekomentuji, i když se mi třeba líbí.

Fanny

11)  Fanny (09.02.2013 15:52)

Víra a církev. Víra v Boha a jakákoli náboženská instituce to jsou prostě dvě odlišné věci, které snad ani nelze srovnávat. I když by to teoreticky měla být jedna a ta stejná věc. Ale to jste rozebraly dole v komentářích dost výstižně.
Ovce jsou nebezpečné. Přesně jak to řekla Aileen a citovala Twilly. Masová zbraň "těch nahoře". Bohužel největší nebezpečí je, že si člověk neuvědomuje, že se chová jako ovce, což už tady taky bylo zmíněno. Být ovce je jednodušší. Vždycky. Protože sám proti proudu jít člověk nemůže, bez opěrného bodu to totiž nikdo nedokáže. Nicméně to je všeobecně známé. A ovcí, přeci jen, nepatrně ubývá. A čím déle, tím rychleji a více... Takže třeba jednou...

A aspoň na chvilku zpět k Albusovi. Opravdu si vyjedou na koni? Stejně tak jsem zvědavá na to napětí mezi ním a Abefortem. Pro jednou by mohl být rozumný, ačkoli to, že chce opravdu zůstat s Arianou, chápu.

A jestli se mohu vyjádřit ke komentování... Myslím, že je to taková nepsaná povinnost. Měla by být. Respektive k "nekomentování" by měl mít člověk rozhodně podstatnější důvod, než je lenost. Nenapsat pár písmen mi prostě přijde jako drzost vůči autorovi. Samozřejmě, že to nejde soudit, jak podle tabulky... Sama dobře znám čtení v telefonu, kde je psaní opravdu téměř nemožné. :/ A podobně...
Taky zrovna všechno nechválím, ale jelikož špatně podaná kritika může napáchat snad více škody, než přehnaná chvála, zacházím s ní velmi opatrně. Opatrněji než s kladným hodnocením.

Krásná kapitola Maty (Ehm, jak se skloňuješ?), ale u tebe se asi stejně nemusíme bát ničeho jiného... ;)

Mata

10)  Mata (08.02.2013 01:16)

Twilly to ani neočekávám. Jsem ráda, pokud mě někdo upozorní na chyby či nejasnosti a o to více si pak vážím pochvaly.
Mě se problém internetu z mobilu netýká, páč v této oblasti zachovávám svůj "zaostalý" přístup, tedy že telefon je na telefonování a podle toho vypadá můj přístroj. Ovšem paličatá technika, která si dělá co chce, mě taky dokáže nadzvednout ze židle. Naštěstí mám svůj notebook dobře vycvičený, občas mě i poslechne

Twilly

9)  Twilly (08.02.2013 00:11)

Ale samozřejmě, že ti ti dlužím. Jako čtenář autorovi, což ovsem neznamená, že budu automaticky pochlebovat. To prostě nejsem já. Nicméně, psaní na mobilu mě zabíjí z mnoha důvodů. Jedním je skutečnost, že nemohu pohodlně použít "všech deseti" a pak, boj se se slovenskou aplikací taky někdy docela potrápí. Po létech tady už vážně nemám problém myslet česky, jen to musím vysvětlovat softvéru, když mi to sverepě překládá so slovenštiny

Mata

8)  Mata (07.02.2013 23:51)

Twilly děkuji za komentář, vážím si ho.
Nedlužíš mi nic, komentování je svobodná volba, nikoliv půjčka, ač přiznávám, že mi tvé komentáře chyběly a nejsem autor vyděrač, tedy aspoň doufám ;)
Díky za tvůj názor a postoj. Máš pravdu, většina veřejnosti vidí ve feminismu ženy pálící podprsenky a odmítající soužití s mužem, škoda. Ta práce musela být velmi zajímavá. O paní Polyxeně nic moc nevím, protože jsem se zatím spíše studovala o regionální historii, případně celkově odívání, zbraně a pod. Docela by mě zajímalo jak jsi to celkově pojala.
Také jsem typ protiproudního člověka, mám snahu se nějak lišit, neztratit se v davu (i proto v dnešní době riflové uniformy natruc chodím jako elegantní dáma v klobouku a s kytkou ve vlasech ;))a snažím se to i vtisknout do všeho co tvořím. Takže naprosto chápu tvé důvody.
Jinak co se týče sérií trochu mě potrápil systém, snažila jsem se od začátku, ale dělala jsem dokolečka jednu chybu o které už naštěstí vím, ale už je to v pořádku a jsou schválené.:D

Twilly

7)  Twilly (07.02.2013 09:47)

Jo a ještě malá poznámka, požádej si o schválení série

Twilly

6)  Twilly (07.02.2013 09:34)

Vím, že ti dlužím komenty, ale v poslední době jsem odsouzena převážně k mobilu, co nebrání čtení, ale psaní je pak na "dvě" věci... Přesto mi to nedá a já prostě MUSÍM reagovat i zpětně. Nejdřív tedy Coco vs. stádovitost ženského pokolení. Ač jsem šťastně vdaná už desátým rokem, jsem každým coulem feministka a jsem na to hrdá. Bohužel, tahle filozofie je mnohdy moc zkreslená v očích věrejnosti. Každopádně, pamatuju si, že na gymplu jsem mnoho lidí, včetně dejepisářky, prekvapila prací na téma "Postavenie žien v Čechách na prelome 16. a 17. storočia". Je ti snad jasné, že to bylo i na dějepisní seminář trochu silné kafe :D . Jestli tě zajímá, koho jsem si vybrala konkrétně, tak věz, že to byla docela fascinující osůbka, Polyxena z Perštejna, známá taky jako Polyxena z Lobkovic. Z toho vyplývá, že hraju s Gellertem . I když musím uznat, že Aileeniny argumenty měly váhu reality. Co se týče stádovitosti obecně, mám k ní odpor, ať už je jejím důvodem cokoliv. A proč? Odpověděla jsi za,mě vlastně prostřednictvím samotné Aileen: "I stádo tě může ušlapat."

Mata

5)  Mata (07.02.2013 06:54)

Anne, ano souhlasím, i když i v Bibli se dá najít moudrost a není to jen Nový zákon. Bibli neodmítám, to jsou jen příběhy, mytologie, nic víc, odmítám Katechismus a výklady Bible. Já sama rozlišuji i pojem Křesťanství (jako náboženský směr) a církev. Ono Křesťansví není samo o sobě špatné. To špatné napáchaly opět a jen církve, tedy v přeneseném slova smyslu opět a jen lidé. A jsme znovu u jádra pudla - zneužívání víry institucemi jak jsi sama naznačila.
Díky

AnneCullen

4)  AnneCullen (06.02.2013 22:45)

Jo, přesně tak. Také mi vadí tohle pokrytectví. Věřím v to, že Ježíš Kristus existoval a také, že to nebyl normální člověk - přinejmenším skvělý řečník, jenže to se nedozvíme, když jediné dochované popisy jeho života vznikly až století po jeho smrti. Křesťanství se na něj odvolává a přitom v podstatě není jisté, jestli se s jeho názory vůbec v něčem shoduje. A Bible? Knížečka sepsaná až tři století po Ježíšově smrti na základě čtyř evangelií, které se jim tam hodily nejvíc. Jak jinak by císař mohl ovládnout lépe lid, než když vymyslí takovou knížečku, kterou se budou jeho ovečky řídit, že?
Já Boha nezavrhuju. Věřím, že je něco mezi nebem a zemí, prostě věřím v boha - ale s malým B.

Mata

3)  Mata (06.02.2013 22:18)

Dámy děkuji mnohokrát za vaše komentáře i za to, že jste se nad kapitolkou i otázkami pod ní zamyslely.
Je pravda, že takto otevřeně jsem své názory ventilovala poprvé a zároveň jim přidala na intenzitě, aby z Gellertových úst zazněly tak jak měly.
Co se týče víry, nejde tu ani tak o postoj k víře samotné, jako o duchovní instituce. Já sama jsem hluboce věřící, jen odmítám být členem jakékoliv instituce, která mi diktuje čemu mám věřit a jak. Nezavrhuji víru v Boha (a je mi jedno, jak se zrovna jmenuje), uznávám Ježíše Krista, Budhu, současného Dalajlámu a podobné osobnosti z dějin i současnosti a ctím je, ale nedokáži přijmout to, co se často v jejich jménu dělo. Vím, že věřit se dá i bez diktátu někoho "shora" ať už je to kněz, nebo wiccanský představený a tak to směle praktikuji. U křesťanských církví mi speciálně vadí pokrytectví už v samotném základu, kdy se vlastně nikdy plně neučilo to co učil Ježíš, ale pouze fragmenty, které uznal koncil za správné. A že víra byla a je zneužívána mi nikdo nevymluví. Stačí se podívat do historie i současnosti co lidé dokáží ve jménu Boha a je jedno jakého.;) Ovšem neodsuzuji nikoho za to, že věří a jak, pokud mě nenutí jej následovat, respektuji jeho postoj. V tom se patrně s Gellertem lišíme.
Děkuji za vaše zamyšlení.

Florence

2)  Florence (06.02.2013 14:27)

Jó... já jsem si říkala, že Gellert ty své přitažlivé názory nevzal jen tak někde;)
Ano, lidi se někdy chovají jako hloupé ovce jdou jenom se stádem, protože je to tak pohodlnější. A jít proti proudu je ubíjející, alespoň ze začátku.
A souhlasím s Anne, s tvým/Gellertovým názorem na víru se ale nestotožňuji. Jo, církev má na účtu spoustu zvěrstev a pokrytectví, to ale pro mě neznamená, že bych měla zavrhnout víru v Boha

AnneCullen

1)  AnneCullen (06.02.2013 13:58)

Ámen sestro :) Všimla jsem si už dřív, že Gellertovy názory jsou tvoje. Vlastně myslím, že každý, kdo píše, to tak dělá. I já to dělám... nebo možná spíš bych už použila minulý čas, naučila jsem se nedělat z každé postavy Annu Hlaváčovou - totiž mě. I mě znechucuje tahle lidská honba po bezpředmětné moci a penězích. Ale čím jsem starší, tím přestávám být tolik kritická. Uvědomila jsem si, že z ovce lišku neuděláš. A mimo to také, že hloupému nikdy nevysvětlíš, že je hloupý. To je vlastně můj celoživotní strach :D že jsem vlastně hloupá ovce a vůbec si to neuvědomuju... nejspíš na tom něco bude.
Jen mě docela zamrzelo, jak bereš tu víru. Nechápej to tak, že bych patřila k nějakému náboženství, popravdě mě vždycky rozčilovala ta falešná mírumilovnost křesťanství. Jenže i když to je možná v dnešním světě naivní, vždycky budu víru brát jako něco dobrého, pokud ji někdo nezneužívá. Protože co by jsme byli bez víry? Otroci vlastních životů bez naděje na lepší život? Bez snahy to skutečně zlepšit?
Sice už dávno nevěřím, že se něco změní, ale trošku té naděje si nechat můžu :)

Jo vlastně :D Zase se ti to moc povedlo :)

1

>